vrijdag 9 juli 2010

Haken met tencel-garen

Dat mooigeverfde koele tencelgaren, lokte zelfs met dit warme weer, dus onder de boom een patroontje uit een haakblad (Crochet Today, zomereditie 2010) uitgeprobeerd. Ik heb overigens een haaknaald 2,5 gebruikt, dat paste prima!




Het haakte subliem weg en het werd mooi onder je handen. Het patroontje is eenvoudig, 6 cirkels met een rand eromheen.






Alleen ben ik niet zo van de lintjes, dus in de kast gedoken of ik nog een oude armband kon vinden om op te pimpen.


En ja hoor, nu heb ik het haakwerk op de armband genaaid en de glaskristallen komen door de gaatjes heen!
Op de eerste foto zie je ook nog breiwerk liggen, dat ligt nu opgespannen te drogen. Morgen het resultaat, ook erg mooi geworden. Dit is het garen waar ik al lange tijd naar op zoek ben, zonder overigens het bestaan te kennen. Ik ging altijd op zoek naar dunne glans haakkatoen, maar och, waar verkopen ze dat nog. Dit is een prachtig, beter alternatief. Glad, diep van kleur, glanzend en de eigenschappen van katoen. Dat wordt een mooie zomer!


Geen opmerkingen: