zondag 30 december 2012

Zonnebloemen

Zonnebloemen, dat moest het worden.


Het lijkt scheef maar dat is het niet in het echt hoor!

Mijn favoriete kniptechniek op de restenlap uitgeprobeerd:


Door de schaduw is dat al een plaatje op zichzelf!



Op de versneden blokken:

 
Van de restenlap, randen gesneden en met schuine hoek aangezet:


Met drie kleuren garen de geplakte zonnebloemen vastgezet, kon ik mooi even oefenen voor de grote bloembol die er nog aan zit te komen:


De kleuren mixen erg mooi met elkaar maar dat viel natuurlijk te verwachten omdat ze uit dezelfde verfpotten komen!

Nu ga ik nog eens even over de breedte van de rand nadenken.

22 opmerkingen:

Unknown zei

Voor mij was het al wel duidelijk dat het zonnebloemen zouden moeten worden. Maar je hebt met die extra laag erop er wel een heel bijzonder werkstuk van gemaakt. Prachtig!!
Rose-Anne

loesje zei

Geweldig mooi!!

Hannie de Beer zei

Het kon gewoon niet anders,of je maakte er weer een prachtontwerp van. Super!

Ineke zei

Zoiets verwachtte ik al. Leuke techniek en heel mooi geworden.

marjolijn zei

Wat een prachtig werkstuk heb je weer gemaakt. Geweldig die kniptechniek. Lijkt me ook een heerlijk werkje!

janneke zei

Wat een super ontwerp geworden!! Gaaf hoor.
Kan niet wachten om het in het echt te zien.

Marrie-jette zei

heel mooi geworden!Grappig is dat vaak het eerste idee vaak ook het beste is.

Beth zei

I like wat you did!!

Janny de Roo zei

Mijn mond viel open....wat IS dat mooi gedaan...!

Geckoboxes zei

Prachtig zoals het geel van de schuine vlakken op de achtergrond overgaat in de zonnebloemen. Heel mooi gedaan!

Leny Huneman zei

zo, dat heb je snel gefikst. Kijk ik een dag niet en dan ligt daar opeens een af kunstwerk. Geweldig!

Aart zei

Mooi Nienke, vandaar dat het stil was bij jou. Hoop het binnenkort in het echt te zien.
http://quiltaart.blogspot.nl

Janien zei

Heel erg mooi! En knap ook, al dat knipwerk.

Quiltgroep Tinte zei

Geweldig!!!!!!

mia zei

Prachtige combinatie van kleuren en knipwerk, gr.mia

Dea zei

Erg mooi inderdaad!

Unknown zei

Wat is dit mooi geworden en prachtig
knipwerk!
Marjoleine

nadia zei

Prachtig, heel apart! Ook van mij de vraag.....wanneer doe jij dat toch allemaal? Fijne jaarwisseling, Nadia

Ellen zei

Als ik hier naar kijk ,krijg ik zoon zin in de zomer ,ben weer onder de indruk .

Een gelukkig en creatief 2013 ELLEN

christina zei

Heel interessant om naar te kijken. ZOu em direct inpakken en opsturen naar een tt.

Wijmpje.blogspot.com zei

Waauwww!,,,

Suus zei

Ja ik kan alleen nog maar zeggen wat er al gezegd is, ik vind `m prachtig En helemaal goed deze zonnebloemen op de mooie achtergrond.