zondag 18 november 2012

Testcase

Ok, geplakte vliesofix, houdt dat eigenlijk?
Ineke vroeg zich al af hoe ik de bloembol eigenlijk verder ga quilten en da´s een goede.
Want de experts zeggen tegenstrijdige dingen. Fusing queens uit Amerika, stikken vlak langs de plakrand buiten de vorm omdat het toch weinig te lijden heeft aan de muur. Andere experts zeggen dat dat echt niet kan, dus vrij quiltend erover heen.
Het liefst, volgde ik de lijnen. En om nou eens te kijken wat de houdbaarheid is, heb ik van één van de proef/restenlapjes een agendaomslag genaaid:


Tas in tas uit, tegen de tijd dat ik klaar ben met knipwerk numero twee, weet ik ook wel of dit gaat houden. En jullie dan ook ;-).

10 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Super! Wat een vondst,dat je van het grote werk nog enkele andere kunt maken. En de houdbaarheid? De tijd zal het leren!

joke zei

Slim om het zo uit te proberen. Prachtige agenda geworden.

Ineke zei

Ben benieuwd.

Suus zei

Hij is prachtig met mooi quiltwerk.

marjolijn zei

Wat een juweeltje weer. Weet je dat je de geverfde vliesofix kunt beschermen met gel medium? Het geeft dan in ieder geval een extra beschermlaagje.

els zei

Wat een prachtige boekomslag is dat geworden Nienke. Ben erg benieuwd hoe de geverfde vliesofix
zich gaat gedragen. Maar ik heb er goede hoop op.

Els zei

Wat een goed plan om zo de "houdbaarheid" uit te testen ;-)
Ik weet dat Melody Johnson (om maar eens een "wonder-under queen" te noemen, altijd gewoon naast de stukjes quilt .... maar ik heb het zelf nog nooit uitgeprobeerd (ik ben op dit moment toch ánders aan het werken)
Geweldig dat Ans een eigen expositie krijgt !

Janny de Roo zei

Ik hoor ook altijd dat vliesofix weer loslaat, ben dus heel benieuwd naar experimentje...

janneke zei

Ik ben benieuwd naar je test uitslag. Mijn ervaring is dat Vliesofix op katoen (wanneer echt goed vast gestreken) heel goed blijft zitten, maar voor dit zware gebruik als agenda??
Leuk om straks te weten.

Beth zei

I absolutely love it. Great color, imagery and quilting.