zaterdag 10 november 2012

Paper lamination

Gisteren met Hannie, Suze, Liesbeth en Annemiek, een dagje experimenteren.


Naast de staalkaart verven, stond ´paperlamination´ op het programma.
En als je met meer bent, neemt ieder een ander type medium mee, dus dat is leuk vergelijken!

En het goede nieuws is, ze doen het allemaal, en allemaal ongeveer even goed. Onverwacht goed doet de boekbinderslijm van het Kruidvat a 2,50 euro per potje het overigens:

 
Voor wie het principe niet kent, je smeert een tijdschriftfoto in met medium, plakt het op stof, laat het drogen, schuurt de achterkant een beetje open, besproeit het met water en rolt vervolgens voorzichtig vanaf de achterkant de papierlaag eraf, tot de fotolaag van de voorkant overblijft:
 
 
Nummer 5 is de boekbinderslijm van het Kruidvat. Omdat die steviger is, is het lastiger verwerken maar dringt kennelijk ook dieper in de foto door want er blijft minder waas achter van de lijm.
 
Hannie wist nog een leuke methode om deze techniek toe te passen, in een zeefraam! 
 

Als je Hannie uitnodigt, krijg je niet alleen heel veel kennis in huis, ze heeft ons ook nog even haar papierworkshop uitgelegd in tien minuten... en ze nam deze prachtige zelfgemaakte omslagmap voor me mee:


 
En nu niet allemaal Hannie uitnodigen he ;-)?

8 opmerkingen:

joke zei

Leuke middag hebben jullie gehad zo te zien.

Christel Sins-Camp zei

Wat een leerzame en gezellige dag is dat geweest. Super om met gelijkgestemden aan de slag te gaan. Dat paper lamination staat ook nog steeds op mijn (eindeloos) lijstje!!!
Ik moet binnenkort toch nog 'ns bekijken of ik mijn targets van 2012 wel gehaald heb...

Aart zei

Dat was weer een leuk en leerzaam feestje bij je!
http://quiltaart.blogspot.nl

Marrie-jette zei

whauww,dat ziet er gezellig uit!Mooie werkplek ook.
Mag ik ook een keertje komen...

janneke zei

Wat Hannie in 10 minuten kan, kan jij dus in 1 blogje!!
Leuk te horen over de verschillen tussen de medium pasta's, of eigenlijk de overeenkomsten.
Maar... niet zo bezitterig over Hannie doen, haha!

Frederika zei

Ziet er erg leuk uit. Dank voor de uitleg. Ik ga het eens proberen

Anoniem zei

wat heerlijk om zou lekker te experimenteren met elkaar.
Je leert vast weer veel tips en trucs van elkaar en inspireert elkaar.
Leuk!
Groet van Anna

marjolijn zei

ik kan alleen nog maar uitkramen dat ik stikjaloers ben! :)
En begrijp ik uit jouw verhaal dat al die middelen eigenlijk hetzelfde zijn? Ik heb hier namelijk nog een potje glazuurlijm, is ook zoiets! Dat wordt weer uitproberen!