zaterdag 18 augustus 2012

Paalshibori en klemmen

Met een paar verfvriendinnen afgelopen week nog weer eens wat geexperimenteerd met paalshibori en afklemmen.

Kijk het gaat ook goed om een limonadefles:


Hier zie je goed het verschil in katoen, links wat groffere lakenkatoen, rechts de fijnere poplin. De poplin geeft scherpere lijnen:


Dat komt niet alleen door de katoenvezel/strak gesponnen garen maar ook omdat op het lakenkatoen nog een of andere finish zit, ik ben altijd te lui om voor te wassen of te weken, en de finish werkt soms heel leuk als ´resist´/ geeft een beetje weerstand. Dat zie je goed bij deze afgeklemde lap waar ik absoluut verliefd op ben.



Deze vier mooie lappen mogen een tijdje pronken aan de muur:



En zo kwamen zo tot stand:


I did soms Arashi Shibori and Clamping last week, as we have sunny weather in the Netherlands!
I love the results, especially the purple one, where the finish of the cotton acted as an unforesene resist. Sort of antique finish. And now that we are talking about resists, will try dyeing with the sugar syrup as a resist for the Fireblog today!

7 opmerkingen:

joke zei

Mooie lappen geworden!

meta zei

Wat kun je dat toch goed, dat verven!

Beth zei

I too love the purple one with the unintended resist but they are all wonderful. Soon Judith and I will start our "Giant Dyeing Extravaganza" Wish it was today OR that you were here to dye with us.

Hannie de Beer zei

Prachtig toch dat shiboriverven met zulke fraaie resultaten!
Het werkt ook aanstekelijk,want tegelijk met mijn oude lakens in zakjes met verf ligt er ook een "paal" te broeien in de bloedhitte!
Dank je!

Marrie-jette zei

Gaaaaaaaaaaaaaaffffffffff!

janneke zei

Je bent weer lekker bezig!!!!
Enne, die mola, ik ben verschrikkelijk nieuwsgierig.

els zei

Wat een schitterende resultaten. Kan me voorstellen dat je die een poos aan de muur wilt hebben. Daar blijf je immers naar kijken.
Je moet het me toch een keer komen leren haha.