donderdag 24 november 2011

Workshop met Ineke Berlyn in Groningen

Gisteren weer een dagje ´me-time´ bij Cordi atelier in Groningen. Ineke Berlyn gaf daar haar workshop Transparant Landschap(je).



We kregen 6 van haar ontwerpen als werktekening en konden die in een dag tijd met onze eigen kleuren en stoffen in een transparant kunstwerkje omzetten (hoe heerlijk om met een kant en klaar werkstukje naar huis te gaan!). Hier zie je Christina en Marjolijn druk aan het werk, de lunchpauze schoot er bij in zo leuk vonden we het, maar bijgepraat hebben we ondertussen wel hoor! En weer nieuwe leuke mensen ontmoet natuurlijk.


Aan het eind van de dag lag de tafel vol mooie werkjes:


En ik heb de rest van de avond verliefd naar mijn eigen bootjes zitten kijken:


Het was erg leuk om in 1 dag iets af te maken, en dan ook nog iets waar ik al vaak naar had zitten turen in het boek van Ineke Berlyn, Landschappen, in de reeks Eigentijdse Quilts. En nu ik met het maken daarvan de techniek een keer gedaan heb, krijg je vanzelf weer nieuwe ideeën, bijvoorbeeld in de uitvoering van de tulpen van de workshop bij Kees van de Wetering!

12 opmerkingen:

Christel Sins-Camp zei

Wat een schitterd kunstwerk heb je gemaakt. Helemaal in Berlyn-stijl!
En heb je gelijk ook haar boek laten signeren?
Ik ga komend weekend op workshop en ben benieuwd of het mij ook lukt om zo iets moois in elkaar te flanzen...
Groetjes, Christel

marjolijn zei

Ja, wat een ontzettend leuk workshop. Ik heb weer genoten. En het was ook heel erg gezellig, leuk je weer eens even "life" te spreken. En die tulpen van Kees zullen er ook prachtig in staan.
gr. Marjolijn

Ineke zei

Bijna met gevaar voor eigen leven...Dit is transparanter dan de mist. Leuk!

Marrie-jette zei

Wat ziet dat er weer prachtig uit!Is het van organza gemaakt en is dat niet heel lastig te naaien?

Beth zei

I like the idea about you doing the tulips using Ineke's transparent technique. When done, please post a photo.

janneke zei

Prachtig geworden! Volkomen terecht dat je verliefd bent geworden!!

Janny zei

Wat ziet dat er weer leuk uit, Nienke! Mooie kleuren ook.

Wijmpje.blogspot.com zei

O, Nienke,wat zul je een geweldige dag hebben gehad, en wat heb je weer een mooie werkstukjes gemaakt.
Geweldig mooi!! Ik ben ook fan van Ineke.

Suus zei

Oh wat heerlijk zo`n dagje voor jezelf, en mooie kunstwerkjes zijn er gemaakt.

christina zei

Ik heb helemaal niet vernomen dat je een foto van ons hebt gemaakt.

En wat was het weer leuk he. Helemaal om met een werkstukje naar huis te gaan dat AF is.

Vond het zo leuk om je weer te zien. Je bent en blijft een inspirerend mens.

Hannie de Beer zei

Wel wat doorzichtiger dan de mist waar je doorheen moest, en wat een prachtig resultaat!
Erg gezellig zo'n workshopdagje!

Anoniem zei

ja het was een heerlijke dag, leuk om met een werkstukje naar huis te gaan en daar te kunnen laten zien waar we zo druk mee waren,er werd direct een opdracht gegeven om de tulpen te maken. leuk om je te leren kennen, vaak je blog gelezen!wie weet tot ziens!katrien