maandag 14 november 2011

Keltische knoop - de basis

Deze winter maak ik bij Marjon Hoftijzer een keltische knoop (of 2 of 3 ;-). En de eerste wordt een moderne, felgekleurde knoop.


Ik heb hiervoor de lijntekening overgetrokken op Sulky Totally Stable, en de uitgeknipte kleurvlakken opgestreken voor een tijdelijke hechting als basis:


Wat doen die geverfde stoffen het goed he? Maar ik twijfel over het lichtgekleurde bandje, waarover ik vanochtend op het Berninablog al schreef:
http://www.berninablog.nl/2011/11/keltische-knoop-en-bandjeswerk/

Daarom ook nog maar even het grote groene achtergrondvlak er overheen gelegd:


Ja toch wel mooi maar de andere, felgekleurde van opgestikte draden, is ook mooi. Maar eens even laten bezinken deze dagen!

8 opmerkingen:

Janny zei

Hoi Nienke,

Mooi met dat groen als achtergrond! Ik zou voor het lichte bandje gaan.

Groetjes,
Janny

Aart zei

Na bestudering van de foto's zou ik ook voor het lichte bandje gaan. Veel succes en kom niet in de knoop.
http://quiltaart.blogspot.com

Ineke zei

Wat zijn we weer eensgezind. Ik ga ook voor het lichte bandje.

Suus zei

Mooi hoor die felle kleurtjes.

vilterietje zei

niks zo moeilijk als het maken van keuzes. bedenk dat je op het moment dat je de keuze maakt het altijd de GOEIE keuze is:)

Hannie de Beer zei

Na het bekijken van je voorbeelden en demo op de Bernina site zou ik ook voor de lichte bandjes met donker randje kiezen, Heb je eigenlijk zelf ook al besloten. Succes!

Marrie-jette zei

dat ziet er weer erg gaaf uit!Voor mij ben jij een duizendpoot!;-)

christina zei

ik heb net ook even op de berninablog gekeken. Wat pak jij het toch iedere keer weer grondig aan.