vrijdag 11 november 2011

Cellofaan uit Israël

Tijdens de workshop bij Sue Benner, maakte ik kennis met Carmela Zak, een artquiltster uit Israël. We raakten natuurlijk aan de praat over bijzondere technieken en materialen en ze vertelde me dat ze na het plastic smelten, nog aan de gang gaat met ´normale´ acrylverf. En beloofde me voorbeeldjes te sturen. Die envelop kwam vanochtend met de post mee:


Hier zie je boven het basismateriaal (cellofaan van bloemen bijvoorbeeld) en onder na de bewerking met acrylverf:


En er zat een foutloze Nederlandse (!) brief bij die ze vast door een lieve vriendin heeft laten opstellen met de volgende tekst:

Hier de voorbeelden van cellofaan, na het strijken, met en zonder verf. Je neemt het cellofaan en strijkt het (voorzichtig en snel) tussen 2 vellen bakpapier. Laten afkoelen en kijken hoe het lijkt. Je kunt altijd nog eens strijken.
Daarna verven met elke soort acrylverf (bijv. die kleine tubetjes in veel kleuren) ook metallic.
Daarna kun je het toevoegen aan allerlei werkjes en er op borduren etc.

Is het niet geweldig? Carmela is een geweldige vrouw, actief als artquiltster (volgend jaar heeft ze een solo-expositie in Veldhoven) en als voorzitster van de Israëlische ´Thimble Collectors Association´. Hier zie je haar terwijl ze net weer uitbarst in haar befaamde Halleluja-song bij een kopje thee:


Van dit soort mensen wordt je gewoon heel erg vrolijk, ze deelt alles wat ze heeft, niet in het minst haar gulle lach en grote kennis. Dank je wel Carmela, ik hoop je volgend jaar te treffen in Veldhoven!

4 opmerkingen:

vilterietje zei

.........hier wordt ik in sittard zelfs vrolijk van:) dankjewel!

marjolijn zei

Ik heb Carmela ook ontmoet, bij haar quilt in Lièpvre. Een heel aardige vrouw (en ze kende mijn klaproosquilt...). Ik hoop haar in Veldhoven opnieuw te ontmoeten. En zo leer je dus altijd weer iets nieuws. Leuk.
gr. Marjolijn

Hannie de Beer zei

Leuk om dit soort proefjes weer net op een ander materiaal te zien! Lijkt me inderdaad een geweldige vrouw! Natuurijk ga ik naar haar TT. kijken,Veldhoven is hier vlakbij! En er is ook altijd heel veel moois te zien.

christina zei

Ik heb ook zo om haar gelachen. Wat een vrolijk mens. Toen ik haar quilt bewonderde vroeg ze aan Marjolijn of ze er iets over wilde vragen. Dat wilde zij wel want er zaten veel losse dingen aan en dant vindt marjolijn niet leuk.