dinsdag 29 november 2011

Arashi Shibori


Toen Aart ons enkele weken geleden meenam naar het bijzondere stoffen winkeltje in Arnhem, trof ik tot mijn grote geluk katoenen fluweel aan!

En na de inspirerende foto´s in het boek Silk, popelde ik natuurlijk om zelf Arashi Shibori uit te proberen.



Hierbij de foto´s, die wel voor zich spreken denk ik:




Bij avondlicht zie je pas echt hoe mooi de weerschijn van het fluweel is:


Het zijn drukke weken zo voor de decembermaand, maar als je nog wat tijd voor jezelf zoekt, rechtsboven staat momenteel een banner voor een tijdelijk gratis te downloaden australisch textielblad (met dank aan Ina). Het huidige nummer 6 staat vol verftechnieken.

En daaronder staat nog een hele spannende banner. We gaan nl. starten met de Nederlandse tak van The Modern Quilt Guild . Geinspireerd door de nieuwste editie van Quilt & Zo. Als je op de hoogte wilt blijven, laat dan je emailadres achter op www.dutchmodernquiltguild.nl, dan krijg je bericht zodra we starten!

11 opmerkingen:

joke zei

Hallo Nienke, mooie lap geworden.
Wat is The Modern Quilt Guild, ik heb even je link aangeklikt, maar het werd me niet echt duidelijk.
Quilters zullen het ongetwijfeld weten, maar ik had er nog nooit van gehoord.

Nienke zei

@Joke Hoewel nog in de steigers ;-) zal het een groep worden die zich bezig houdt met moderne quilts, niet persé (maar ook niet uit-sluitend) art-quilts. Kleurrijk en waar mogelijk geinspireerd door traditionele technieken. Het artikel in Quilt & Zo, maakt veel duidelijk en vanaf 1 januari zal de website ook online zijn!

vilterietje zei

wowzer!!!! wat een prachtresultaat meid:)

Hannie de Beer zei

Oooh, wat een prachtlap en een mooie glans! een leuke manier van verven, (dit deed ik eens met roestig draad). Ik heb ook maar mijn e.mail adres opgegeven voor de info van The Modern Quilt Guild. Ik wacht gewoon af!

Suus zei

Prachtig Nienke, een hele mooie lap, of is het al een kussen?

Aart zei

Ben ik even blij dat ik je mee heb genomen naar de winkel. Wat een mooie lap is dat geworden en zo te zien blijft de glans.
http://quiltaart.blogspot.com
Tot vrijdag ochtend 10 uur op ons plekje.

Anneke van Diggelen zei

Dat zijn zeker mooie stoffen geworden zeg!!!!!


Groetjes Anneke

christina zei

Dat was nou zo'n prachtige lap geweest om er een mooie jasje van te maken. Helaas, het is een kussen. Maar wel om te zoenen. (leuke woordspeling he).

Natuurlijk heb ik m'n emailadres al achtergelaten want dit prachtig initiatief moet zeker gesteund worden.

Christel Sins-Camp zei

Wat een mazzel dat je katoenen fluweel bent tegen gekomen. Ik heb tot nu toe alleen polyester gevonden. Dat pole winding staat hoog op mijn lijstje, net als clamping.

Goed initiatief, het Modern Quilt Guild! ALLEMAAL AANMELDEN...

Liesbeth Wessels zei

Prachtige fluweel !! Leuke techniek is dat zo verrassend en altijd mooi. groeten van liesbeth

Marrie-jette zei

Mooi geworden is die lap!Ik ben ook in het bezit van van een flink stuk van dat spul(dankzij Aart)en wil er een jurk van maken,zou dat geschikt zijn denk je?