zondag 4 september 2011

Wie wil er meedoen met een ontwerpworkshop?

Via het boek Realistic Abstracts van Kees van Aalst, stuitte ik op de nederlandse kunstschilder, Kees van de Wetering.

Hij werkt (o.a.) in een stijl die hij ´fragmatic art´noemt. Een stijl die, qua uitvoering, dicht tegen de werkwijze van art-quilters (maar ook van glas in lood kunstenaars) aan ligt.

Vooral zijn Flamingo Panoramique vind ik heel erg mooi:


Ik heb hem gevraagd of er ook een ontwerp-workshop/masterclass in deze stijl mogelijk was, en hij heeft daar positief op gereageerd:

Een workshop Ontwerpen is zeker mogelijk, in deze workshop/masterclass kunnen we bijv. behandelen;
- ontwerpmateriaal
- basislijnen en -vormen
- eerste schetsontwerp maken
- ontwerp verbeteren
- het onderwerp of thema vertalen naar Quilt-vormen
- ontwerp vergroten
- kleurontwerp maken
- Quilt ontwerp op calceerpapier

Deze ontwerp workshop kan plaatsvinden in mijn eigen atelier in Burgh-Haamstede.
Maximaal aantal deelnemers is 6 cursisten.
Minimum aantal deelnemers is 4 cursisten.
De kosten zijn 100 euro per cursist
Deze dagcursus is all-in (koffie/thee, uitgebreide lunch, frisdrank en wijn) en inclusief materiaal.
Datum in overleg op een zaterdag


Nou, ik sta natuurlijk vooraan om mee te doen. Zijn er meer mensen die dit interessant vinden? Want dan kunnen we misschien een gezamenlijke datum zien te vinden? Je kunt me mailen op verfvirus@gmail.com of een reactie hieronder achterlaten! Ik zou het leuk vinden!

12 opmerkingen:

vilterietje zei

ik ben geen quilter, maar zal een linkje naar je site zetten, want ik weet dat een aantal volgers quilters zijn. veel succes:)

Sandra zei

Lijkt me wel wat!

Christel Sins-Camp zei

Hoi Nienke,
Ja, dat lijkt mij ook wel heel leuk. Ligt wat dichter bij traditioneel quilten met al die vakjes. En op zaterdag kan ik meestal wel. Ik hoor wel van je...

marjolijn zei

Lijkt me geweldig, maar ik vind de afstand echt te ver. Ik geloof dat dat zo'n beetje de maximale afstand is die je in Nederland kunt afleggen. :)
gr. Marjolijn

ina zei

lijkt me super. ik mail je.

petra zei

hoi nienke
ik ben ook zeer geinteresseerd. ik mail je nog even.
groetjes petra

Marijke zei

Ik ga natuurlijk mee! Geweldig!

Liesbeth Wessels zei

Hallo Nienke,

Lijkt me te gek, ik doe graag mee. groeten van liesbeth

christina zei

Ik heb zijn site uitgebreid bekeken en het lijkt engszins op het werk van de huisjesschilder waarvan ik natuurlijk weer niet op de naam kan komen. Deze manier van werken is zeker haalbaar voor quilters en ik zie daar ook wel mogelijkheden in. Dus ja, ik wil graag mee.

Hannie de Beer zei

Lijkt mij ook wel erg de moeite waard. Maar de afstand? Mijn zus woont op Schouwen in Zierikzee. En dan is het nog wat verder. Wij rijden er 2 uur op.
Moet er eens over denken?

Janny de Roo zei

Ik dacht dat ik hier ook een reactie achtergelaten had....want ik heb me ook ooit met de flamingo's beziggehouden, alleen is het nooit wat geworden......

Anoniem zei

misschien is het wat om een keer met onze artgroep-oost te gaan doen.

groetjes annemiek