vrijdag 26 augustus 2011

Dagje stof bedrukken

Vandaag had ik de Art Quiltgroep Oost op bezoek in de verfschuur, die graag eens wilde werken met verdikte procion en (koude) was. Voor een uitleg over het maken van de verfpasta, klik hier.

Van te voren had ik al lappen in soda voorgeweekt en laten drogen, dus we konden direct beginnen, hier zie je iedereen druk bezig met lappen in de verf zetten:





Met het natte weer viel het nog niet mee om de lappen tussendoor droog te krijgen. Dat was nodig omdat we ook met Cold wax gewerkt hebben, en die laag moet eigenlijk droog zijn voordat de volgende laag eroverheen gaat.

Zelf was ik te rusteloos om aan de slag te gaan, maar toen iedereen naar huis was, heb ik nog snel even mijn slag geslagen:


Mijn gasten hadden notabene mijn nieuwste geknipte schuimrolletje over het hoofd gezien, en die gaf een heel leuk effect:



Ook de rechte roller waar ik stukken uitgesneden heb, doet het mooi:



Leuk, je kunt die rollertjes natuurlijk alle kanten op bewegen.
De lappen moeten 24 uur in plastic blijven broeien om de soda zijn werk te laten doen en de procion aan de katoen te laten hechten. Wordt vervolgd.

Het was een heerlijke dag, de eerste ´officiële´ werkbijeenkomst van de art quilt groep Oost. Er zijn geen hele grote of bijzondere doelstellingen, gewoon met elkaar een nieuwe techniek uitproberen waarbij ieder voor zich de ervaring inbrengt die in huis is. Experimenteerdag 1 was heel geslaagd wat mij betreft!

7 opmerkingen:

Suus zei

Die hebben we inderdaad niet gezien, mooi effect geeft die roller zeg. Heerlijk hè om na ons nog even zelf te verfen.

Liesbeth Wessels zei

Hallo Nienke, Ik heb genoten van de dag. Maar ligt er in jouw schuur nog een grijze grote schoudertas, met een portemonnee en een kamera ?? Liesbeth

Aart zei

Het was inderdaad een leuke dag! Die roller hadden voor jou laten liggen!!
http://quiltaart.blogspot.com

marjolijn zei

Wat een leuke resultaten!
gr. Marjolijn

Anoniem zei

ik was er echt aan toe om weer eens wat leuks te doen, en dat hebben we gedaan vandaag!!!!!!!!!!
Nienke bedankt voor deze fijne dag. groeten annemiek

christina zei

Je hebt iedereen flink aan het werk gezet zo te zien. En wat een mooie lappen hebben jullie gemaakt.

Hannie de Beer zei

Zo ik ook las op de blog van Aart was jullie bijeenkomst een succes! Heel gezellig om zo met z'n allen bezig te zijn,en ook nog met leuke experimenten!
Heerlijk is dit toch met roller en kwast en dergelijke, in de weer te zijn.