dinsdag 28 juni 2011

In vogelvlucht

Heerlijk, vandaag de eerste echte vakantiedag, ik heb me ondanks de 36 graden gewoon in de schuur opgesloten met mijn werktekening van de vogels en een bak met gesneeuwverfde lappen. Van ´t winter vroeg ik me nog af, wat ik er mee zou gaan doen, na deze dag hoop ik weer op een strenge winter!

Omdat het zo´n leuk gezicht is, alle voortgangsfoto´s onder elkaar.






Deze quilt is nog een ontwerp wat ik tijdens de masterclass van Katie Pasquinie Masopust vorig jaar in Val d´Argent gemaakt heb. Ze komt dit jaar weer, dus als je daarbij wilt zijn, moet je je snel aanmelden:
http://www.patchwork-europe.com/Masterclass-after-EPM-register,355?lang=en

Gelukkig werkt de methode van Katie Pasquinie Masopust in delen, dus ik ga ieder deel eerst apart afwerken (sandwichen en doorquilten). Lekker handzaam, en dan later aan elkaar stikken. Als die methode goed bevalt, wil ik het vaker gaan doen, want het gemartel van een enorme quilt onder je naaimachine-arm vind ik echt niet leuk.

9 opmerkingen:

marjolijn zei

Dat wordt beeldschoon!! En geniet van je vakantie.
gr. Marjolijn

Elly (creatieveling Elly) zei

Wat is dit mooi geworden.
groetjes Elly

Hannie de Beer zei

Prachtig! Een heel bijzonder ontwerp! Je zegt dat de quilt in delen wordt gemaakt, maar zo ik zie, heb je van elk deel een stuk weggesneden, om het in elkaar te passen. Werk je eerst de afzonderlijke delen af, en zet je dan alles tegen elkaar?

Nienke zei

@Hannie, het was één grote ontwerptekening, die je in stukken knipt, en per deel eerst afwerkt en later aan elkaar zet: http://verfvirus.blogspot.com/2011/01/van-foto-naar-werktekening.html
Ben nog wel benieuwd (lees: angstig) of dat in de hoeken goed uitpakt maar we zullen zien!

Marijke zei

Hij wordt mooi! Het lijkt net of er echt sneeuw op licht, dat past perfect bij die pinquins.

Ineke zei

Eigenlijk wilde ik dezelfde vraag stellen als Hannie. Op het laatst stik je het geheel op een ondergrond?
Fijne (hobby)vakantie.

Nienke zei

@Ineke, ik zal foto´s maken, je stikt ze met een naad aan elkaar en maakt het dan weer plat door de naad open te vouwen en er een biaisbandje overheen te werken. Ik zal even een foto zoeken van een quilt van Katie PM en erbij plaatsen.

Janny zei

Het ziet er nu al schitterend uit, ik ben benieuwd hoe het verder uitpakt. Zo heb je toch wel veel plezier van je gesneeuwverfde lappen!

Liesbeth Wessels zei

Een heel bijzondere opbouw! Je had al verteld over haar methodes om een quilt te maken, lijkt me echt geweldig. groeten van liesbeth