dinsdag 1 februari 2011

Sneeuwverven? Zo kan het ook!

Alie van Schouwenburg mailde me dat ze geen tijd had toen er sneeuw lag maar toch wel erg graag wilde experimenteren met sneeuwverven, dus is ze gaan experimenteren met het vermalen van ijsblokjes als vervanger voor sneeuw. Dit zijn de eindresultaten:

Onbekende samenstelling:


Chocolate Brown met Turquoise:


Grillig agaath met Bright green


Peach, Prehniet en Jetblack


Aquamarijn, Robijn en Jetblack


Ik vind ze erg mooi, ga het zeker uitproberen nu we voorlopig sneeuwvrij blijven (ook best fijn).

14 opmerkingen:

Aart zei

Wat een mooie effecten! Ik ga vlug even een ijscruncher uit een kroeg jatten!!
http://quiltaart.blogspot.com

mia zei

Ook weer zo´n briljant idee, kan je zelfs in de zomer bij 35 graden sneeuwverven.
gr.mia

Anoniem zei

Foei Aart!Nienke ze zijn leuk maar als je de lapjes invriest krijg je hetzelfde soort lapjes.Daar hoef je niks voor te jatten ;).

Liesbeth Wessels zei

Dank jullie wel, ook anoniem ! Voor de geweldige ideeen. groete liesbeth

Marijke zei

Ik vind ze haast nog mooier dan de sneeuwlappen!

Janny de Roo zei

Ik ben het helemaal met Marijke eens !

marjolijn zei

Ja, wat zijn die mooi!! Volgens mij toch weer anders dan dat je de boel invriest hoor.

Anoniem zei

Ja ze zijn iets anders dat denk ik ook.(ik was die anoniem,vergat gewoon mijn naam....)Het leuke is dat ze eigenlijk altijd weer net iets anders zijn,Toch?
Marrie-jette.

Suus zei

Ze zijn allemaal prachtig. Maar hoe gaat het invriezen dan? Verf erop en dan de lap in de vriezer? Of eerst de lap in de vriezer en dan de verf?

christina zei

Volgens mij met ijsblokjes Suus.
Ze zijn echt heel mooi geworden, en weer heel anders dan met sneeuw, maar zeker niet minder mooi.

Wil zei

Bij deze methode schaaf je de ijsblokjes tot 'sneeuw'. Dit leg je op je in soda gedrenkte lappen en hier het verfpoeder op. Afdekken met een beetje sneeuw.

Dea zei

Wat een geweldig idee. De lappen zijn prachtig!

Tonny zei

Schitterende resultaten. Dit ga ik ook eens proberen. Eerst een doos ijsklontjeszakjes halen en in de vriezer gooien. Maar schaven? Au! Ik denk dat ik ze maar crunch met mijn Magimix.

groetjes en bedankt voor de foto's.

Tonny

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Wat een prachtig resultaat, goed idee, ga ik ook eens proberen.