donderdag 24 februari 2011

And now for something completely different

Even iets heel anders, het is dan wel handgeverfde wol maar niet door mij. Maar door Appie Krol, die altijd op de handwerkbeurs staat (vanaf morgen drie dagen in Zwolle) met zelfgeverfde wol van haar eigen angorageiten.
Mohair verft toch al zo mooi, en Appie tovert de mooiste kleurcombinaties uit de pan. Wij gaan extra vroeg want bij Appie geldt, op is op. En series worden niet opnieuw geverfd. Dit vestje heb ik vorige week gebreid volgens een patroon (no 45 Rabat) uit de nieuwste Verena (en je hebt er ongeveer 250 gram mohair voor nodig):




Supermakkelijk (een grote shawl met verkorte toeren en een boordje eronder), een echte aanrader, zowel het garen als het patroon!

4 opmerkingen:

marjolijn zei

Ziet er prachtig uit Nienke. Ik ben heel benieuwd hoe het jou staat!

Suus zei

Erg mooi hoor. Maar werken, breien, stof verven, en ontwerpen, waar haal je de tijd vandaan?

ina zei

Appie verft prachtige wol en is ook nog eens heel aardig. Misschien moet ik ook maar eens wol kopen voor een breiprojectje tussendoor, het kribelt wel hoor( en nee, niet de wol )

Liesbeth Wessels zei

Erg mooi, ik ga zondag dus ik zal speciaal op haar letten, maar wellicht is alles dan al uitverkocht. groet liesbeth