woensdag 22 december 2010

Sneeuwverven met gemixed poeder


En de reeks sneeuwverven gaat weer verder, dit keer heb ik dikkere katoen gebruikt, en dat kun je zien want de druiplapjes zijn veel witter. Het smeltwater heeft er langer over gedaan om door de laag stof heen te lekken, en de resultaten zijn daardoor erg diep van kleur.

Bovendien had ik deze keer de verfpoeder vooraf gemixed in een schaaltje en dan over de sneeuw uitgestrooid. Zo hoopte ik minder ´inktvlekken´ te krijgen en dat is gelukt, heel bijzonder deze effecten!

Ik heb dit keer volle advocaatlepeltjes verfpoeder gebruikt (ca. drie per lap van 75 x 50 cm), in de kleuren citrien, robijn, turquoise en een halve lepeltje onyx bij de meeste. De Onyx (of Jet Black) voegt echt wat toe qua verdieping van de kleuren!





7 opmerkingen:

Aart zei

Leuke lappen, Nienke. Ik ben ook driftig bezig, ik heb gisteravond nog 6 bloempotten gevuld, ze staan in emmertjes met een druiplap of leklap, zoals ik ze noem in het ligbad. Vanmorgen schrok ik, omdat er nog natte verf op de lappen lag. Ik heb nu de leklappen in de rijststomer zitten en op de bovenste lappen heb ik nog maar sneeuw gedaan. Onderin de emmertjes zitten nu weer nieuwe lappen en 4 stukken resthobbs die ook in de soda-ash hebben gestaan. Dus het wordt een heerlijk kleuren circus bij me.
http://quiltaart.blogspot.com

marjolijn zei

Ook al weer zo mooi. Zie ik het goed dat je lappen ook hebt gevouwen? Ik heb dat laatst uitgeprobeerd en dat geeft weer hele bijzondere effecten. Ik zet ze morgen op mijn weblog. Inmiddels sneeuwt het weer en kan er weer opnieuw gevuld worden, maar helaas, mijn stof is op. Bij de volgende lading ga ik jouw advies opvolgen en de kleuren eerst mengen in een potje. Dankjewel weer voor het delen!
groetjes, Marjolijn

Cobi zei

schitterende resultaten. Ik werk altijd met opgelost verfpoeder (dyestock). Ik heb nu mijn lappen in de sneeuw/verf staan. Nu maar geduld hebben.

Anneke van Diggelen zei

Super gelukt weer!!!!!!!!!!

Groetjes Anneke

Anoniem zei

Héél mooi Nienke. Zelf heb ik ook een paar prachtige lappen. Soms is de leklap nog mooier dan de bovenste. Ik heb nu 2 lappen in een emmertje gedaan en in de bloempot alleen maar sneeuw met verfpoeder. Kijken wat dat wordt.
Groet, Ineke

Suus zei

Erg mooie lappen hoor.

christina zei

Juist de tekening van het sneeuwverven vind ik mooier dan in zakjes verven. Natuurlijk zijn ze allemaal weer mooi maar vooral de bovenste foto vind ik helemaal top.