zondag 5 december 2010

Net voor de dooi binnen

En hier nog wat nakomertjes van het sneeuwverven, dit is onyx, met azuriet en barnsteen maar kennelijk wat weinig (ook nog een drupje turquoise later erbij gegooid rechts):


En dit is turquoise met azuriet en onyx:


Links heeft een nacht overgestaan tot alle sneeuw gesmolten was, rechts heb ik vrijwel direct in de magnetron gezet met een deksel erop. 5 minuten op 360 watt. En 2 minuten op 900 watt. Toen was alle sneeuw gesmolten, en heb ik de lap direct uigespoeld. Ik was bang dat de Turquoise het te koud zou hebben. Het resultaat is echt mooi, en je ziet tegelijkertijd goed het verschil met de sneeuwlap. De turquoise heeft het wel prima gedaan, maar een nacht bij kamerthemperatuur compenseert natuurlijk ook wel.

Tot slot, links nog een lap uit het restbad van de magnetronverf die een nacht in een emmertje op de verwarming heeft gestaan. Zo krachtig nog!



Gelukkig smelt de sneeuw nu weg, kunnen we in alle rust Sinterklaas vieren ;-).

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vind ze prachtig!op een of andere manier doe ik tochiets fout want mijn lapjes komen er zo anders uit!
Als ik het goed heb begrepen krijgen we nog meer sneeuw dus probeer ik het gewoon nog eens...
Marrie-Jette.

Nienke zei

Heb even op je blog gekeken, het verfbad zakt er te snel doorheen omdat je een wijde vorm hebt met grote gaten en relatief weinig sneeuw. Een bloempot waar je de lap op de bodem propt, en zo een dikkere laag stof van 2/3 cm vormt, geeft mooie weerstand. En dan 15 cm sneeuw aanstampen erboven. Voor nog meer weerstand. Dan heeft de verf de tijd om te gaan wandelen en ook om zich te hechten!

Anoniem zei

't Kwartje is gevallen....

marjolijn zei

je hebt weer prachtige lappen geverfd. Het advies aan Marrie-Jette neem ik ook ter harte. Ik ga morgen spoelen en ben heel nieuwsgierig.

Suus zei

Wederom prachtige lappen, ook degene die na het restbad erin is gegaan, nog steeds erg mooi van kleur. Ik hoop dat jullie een fijne sinterklaas hebben gehad.

christina zei

Wat is de lap die in de magnetron heeft gezeten mooi geworden. Ja, de anderen natuurlijk ook maar die magnetronlap geeft zo'n mooie tekening.