woensdag 29 december 2010

Kubus

Dat was een gezellig dagje, met al die tips en adviezen die binnenkwamen terwijl ik in mijn eentje op mijn zolderkamer zat te naaien met de top2000 aan op de laptop,

Om 10.30 uur las ik Aart´s bericht, OK, randen gelijk laten, dus ik begin met de kubus. Om 12.00 las ik Ineke´s bericht, om de logcabin-methode toe te passen, ook een goed idee, dus het volgende blok van 9, op die manier. En voor de derde blok van 9, mijn eerste idee toegepast. Zo heb ik gelijk een mooie test voor alle drie methodes en dat was heel leerzaam. Kijk maar:



Het strakste werd de eerste methode, dus per ruit aan de zijkanten korte stukken en boven en onder lange randen. Maar dat zal bij iedereen anders zijn, afhankelijk van kunde en ervaring!

Ik heb er wel veel van geleerd. Zo zijn dit gradaties van 10%, 25%, 50%, 75%, 100%, plus 10% onyx, plus 25% onyx, plus 50% onyx.
Maar ik vind het te donker geworden, er moet meer licht in. En uiteindelijk zaten er 9 gradaties in het origineel (een deel van een Vaserely-ontwerp). Ook het ruitje is ten opzichte van de randen te groot. Nou, helemaal prima, daar is zo´n proeflap ook voor!



Maar even los van het voorbeeld, heb ik er weer een leuke top bij om een quilt van te maken!

Nu ga ik me eens over het sampler-block buigen, erg leuk om te zien hoe iedereen erover denkt! Denk toch dat ik het uit ga halen, ik moet tenslotte ook nog op les verschijnen, en ik kan wel uitrekenen wat Marjon er van zal vinden ;-).

4 opmerkingen:

Aart zei

De kubus is mooi geworden, als je het toch los gaat tornen, kijk dan eens of je de licht groene kanten tegen elkaar kunt leggen. Je krijgt dan het 'licht'op het kruispunt van de 3 vlakken.
http://quiltaart.blogspot.com

Anoniem zei

Misschien moet je geen twee stroken nemen maar eentje,als je begrijpt wat ik bedoel?
Marrie-Jette.

Margeeth zei

Ik vind hem zo ook al heel mooi, is het geen idee om gewoon een nieuwe te maken? Uithalen is toch vervelend werk en je hebt vast ook heel veel eigengeverfde stof?

Nienke zei

Ja hoor Margeeth, dit is een proef en zo hou ik hem ook, dat ik altijd weer kan nakijken hoe het effect was! Op naar de volgende ;-)!