zaterdag 11 december 2010

Klosjeszaterdag





Ik heb het al eens eerder gezegd, ik doe alles in de omgekeerde volgorde en nu ben ik aangekomen in het tijdperk ´quilten met de hand´. En ik vind het fantastisch.

Op het blog van Supergoof en later in het prachtige blauw-wit bij Tineke zag ik de klosjesquilt, en dat leek me een heel leuk project van alle restjes handgeverde stoffen, want zuinig ben ik ook!

Dus ik had al een zak vol met verzamelde restjes, toen deze week de Quilt & Zo in de bus viel en de klosjesquilt beschreven werd. Ik besloot gelijk maar door te pakken en maakte mijn eerste klosjes. En nu heb ik niet alleen een verfvirus maar ook klosjeskoorts. Ik heb er al 16, en de eerste 8 zitten al aan elkaar.

Jullie denken vast dat er ook heel veel blijft liggen, maar ik doe graag veel dingen tegelijk. En ik heb ook een goed voornemen. Meestal besluiten mensen altijd vanaf 1 januari zus of zo te gaan doen. Ik doe dat altijd een paar weken voor 1 januari, dan is de horizon te overzien. En dit jaar wil ik de Verfstreepkwast afmaken voor 1 januari en de optische bol. Zo dat staat maar vast zwart op wit ;-). En dezelfde avond maakte ik de top van de verfstreepquilt vast af.

9 opmerkingen:

Aart zei

Je hebt gelijk dat je je wat voorneemt als het jou uitkomt en niet op 1 januari! Ik maak nooit goede voornemens, maar laat alles op me af komen en doe wat me op dat moment het beste lijkt. Zo is iedereen weer verschillend bezig, succes met je klosjes!
http://quiltaart.blogspot.com

Anoniem zei

16 klosjes in een week, wow, je hebt het echt te pakken! welcome to the club!
Ze zijn echt heel mooi met die handgeverfde stofjes.

marjolijn zei

Oh jee, naast het virus nu ook nog koorts. Als dat maar goed komt! Gelukkig gaat het klosjesvirus aan mij voorbij, maar ze worden heel mooi hoor. Je verfstreepkwastquilt vind ik echt geweldig mooi geworden. Ik hoop hem eens in het echt te mogen bewonderen. En nee, goede voornemens laat ik ook voor wat het is. En ik me ook voorgenomen iets te maken, nog dit jaar! Er wordt druk aan gewerkt, maar dat is voor later!

marion zei

De verfstreepkwast is werkelijk prachtig! En je klosjes zijn ook mooi, ja dat werkt verslavend hè.

Suus zei

Ik ben even aan het bij lezen op je blog en wat een mooie creaties komen er voorbij zeg, allemaal erg leuk hoor.

Margeeth zei

Wat een mooie klosjes worden dit, hebben gelijk een hele andere uitstraling dan klosjes gemaakt van traditionele stoffen (waar op zich ook niets mis mee is hoor, voordat ik op iemands tenen sta). Ik ben zelf ook heel zuinig op mijn geverfde stoffen, bij mij worden het dubbele fourpatches van 10x10 cm (hiervoor gebruik ik vierkantjes van 4x4 en van 6,5 x 6,5, wat nog kleiner is gaat in een plastic zakje voor Sommeke).
Ook ik heb me dit jaar aan het maken van een goed voornemen niet op maar voor 1 januari gewaagd, ik wil alle blokken van het middenveld van de Dear Jane af hebben (en dat gaat hoogstwaarschijnlijk lukken).

Unknown zei

Leuk dat je ook klosjes maakt, veel succes.
Groetjes Berbel

Anoniem zei

Hij is echt gaaf!Je verfstreepquilt....Wat ik me afvraag hoe de quilt er uit ziet als je de strepen van boven naar beneden zou laten uit lopen....dat lijkt heel anders denk ik.....Verfstrepen zakken toch altijd naar beneden....
Groetjes Marrie-Jette.

christina zei

Jouw klosjes geven een heel andere dimensie aan het klosjesverhaal. Mooie restverwerking en je zit ook nog bij je gezin!

Dat is toch de quilt die je bij katie hebt gemaakt met geblinddoekt kwast? Hij is fantastisch geworden.