woensdag 10 november 2010

Naaimachine

Mooi is-tie he? Deze Bernina Aurore 440 QE naaimachine.
Staat al 6 weken ingepakt op mij te wachten. Ik kocht hem na de workshop met Katie Pasquinie Masopust, van Bernina, die de bruikleen naaimachines sponsorde.
Kreeg hem mee met een Frans boekje. Heb natuurlijk gemaild of ik een Nederlands boekje kon krijgen, al was het via PDF. Was geen punt. Maar het komt niet. Ligt het aan de Fransen? Of aan de Nederlanders? Ik weet het niet, ik weet wel dat ik met enige treurigheid maar doornaai op mijn trouwe Pfaff die nooit klaagt, nooit frans tegen me praat, en ook zonder handleiding goed te gebruiken is.

Maar deze klaagzang heeft ook iets goed in petto. Want al googlend kwam ik op een website van een mevrouw, Marja Gerrijts-Rozema, die er een missie van heeft gemaakt om handleidingen van oude machines te verzamelen, en te koop aan te bieden voor wie ze zoekt, waarbij de opbrengst geheel ten goede komt aan de Parkinson vereniging.
Zo heeft ze al 3000 euro opgehaald die ze deze maand gaat overhandigen, is het niet fantastisch?

Wil je haar ook helpen, om haar collectie compleet te krijgen, of ben je zelf nog op zoek naar een handleiding voor een (oudere) naaimachine, dan kun je hier alle informatie vinden:

klik hier




Helaas kon ik mijn gewenste handleiding niet kopen voor het goede doel, ik had het met plezier gedaan. De machine is nog te nieuw... Ik denk dat ik hem nog maar eens oppoets terwijl hij werkeloos staat mooi te wezen.

9 opmerkingen:

Anneke van Diggelen zei

Je hebt een goede aankoop gedaan ik heb dezelfde machine 3 jaar geleden gekocht en bevalt me prima en leert ook steeds nieuwe dingen met de machine.
Hopelijk krijg je gauw de handleiding!!! Want het is een aardig boekwerk,mocht het niet lukken wil ik het wel voor je kopieren.

Groetjes Anneke

marjolijn zei

Ik heb ook de Bernina en ben er nog steeds heel blij mee. Ik kan hem ook voor je kopiƫren, geen enkel probleem. Je geeft maar een gil hoor. Ik heb er wel een beetje rustige dag voor nodig en dat zou voor mij morgen zijn. Dus als het nodig is......

Nienke zei

@allemaal, van veel mensen kreeg ik een reactie en aanbod om het boekje te kopiƫren ondanks de dikte, zeer bedankt! Dat geeft in elk geval de populariteit van de machine aan en dat geeft me dan weer een goed gevoel. Ook Bernina Nederland heeft me direct al gemaild om hulp te bieden, dus dat gaat vast goed komen!

Rianne Nota zei

Hallo Nienke, we sturen vanuit Breda vandaag nog een Nederlandse handleiding naar je op, want dat kan natuurlijk niet; dat je al 6 weken zo'n mooie machine in huis hebt en er niet mee kunt werken omdat de handleiding ontbreekt. Jammer dat het zo lang heeft geduurd. Ik wens je heel veel creatief plezier met je aurora. Laat me alsjeblieft even horen hoe het gaat.

Rianne Nota
BERNINA

Suus zei

Ach nu, dat is een goeie service zeg van Bernina, waar een blog wel niet toe lijd. Geweldig toch.

Nienke zei

Dank Rianne, zeer gewaardeerd!
Wisten jullie overigens dat Katie Pasquini Masopust ook op een Bernina Aurore 440 naait en erg enthousiast was met name vanwege de BSR-voet? Dit wetende, is de ´sky the limit´ natuurlijk.... ;-). Overigens heeft Ina gisteren een heldere uitleg over de BSR-voet gepost op het Bernina-blog: klik hier. Ik popel om het uit te proberen!

Anoniem zei

Veel plezier met je nieuwe machine.Ik heb me laten vertellen dat het een geweldige machine is.

Anoniem zei

Vergeet ik weer eens mijn naam......
Marrie-Jette.

Nienke zei

Jippie, de handleiding is binnen, morgen ga ik de hele dag naaien! Heel erg bedankt Bernina Nederland dat jullie de zorg hebben overgenomen van Bernina Frankrijk!