woensdag 4 augustus 2010

Printpasta


Aan de hand van het vorige blog de basis voor printpasta gemaakt. Het is een bijna doorzichtige smurry die je weg kunt zetten tot je het nodig hebt. Voor de linoplaten wilde ik een beetje in een bepaalde kleur. Ik heb daarom een grote lepel vol in een verfbakje gedaan, en daar een halve theelepel procion verf bij (azuriet en toermalijn) en een volle theelepel soda-ash. De procionverf moet tenslotte nog gestimuleerd worden om een verbinding met de textiel aan te gaan.
Even flink doorroeren in het bakje en je hebt een klodder in de goede kleur en nog een pot over voor andere experimenten in andere kleuren. Met een sponsrollertje of kwast kun je de verf nu opbrengen op je linoplaat of stempel.

Ook het restant dischargepasta gemengd met een halve theelepel azuriet en een theelepel soda-ash. Ziet er ongeveer hetzelfde uit, je ziet het effect dan ook pas na het strijken. Zie volgende blog.

1 opmerking:

christina zei

en jij weer bedankt voor je uitleg.

Ga je ieder jaar een boek laten maken van je blog? Zoja, dan wil ik er ook graag eentje, want jouw blog is een heerlijk naslagwerk. ik kijk er heel vaak, als ik iets wil weten.