woensdag 4 augustus 2010

Linoprinten met zelfgemaakte printpasta

Ok, aan de slag met de linoplaten, zo waren ze geworden. Ik heb vooral geprobeerd movement en motion met lijnen aan te geven. En soms komt dat er uit, en soms niet zullen we maar zeggen.

De balletdanseres is voor oudste dochter die voor het eerst spitzen heeft aangemeten gekregen. Op stof heb ik zowel een afdruk gemaakt van de discharge-pasta met een beetje verfpoeder (rechts) als de pure printpasta (links).

Na drogen, en heet strijken met stoom (stoom is nodig om de soda-ash watermoleculen te geven om de procionverf te laten reageren met textiel), lichtte de rechter afdruk helemaal op, er zit een blauwe waas in, maar dat is slecht te zien:


Hier nog een voorbeeld, boven is pure printpasta, onder is discharge met verf erin:


En dit gebeurd er als je een strijkijzer met stoom erop zet:


Oh ja, omwille van de foto hield ik het strijkijzer even stil. Die donkere streepjes zijn groeven in de bout. Is dus niet handig ;-) Blijven bewegen met dat ijzer!!

En tot slot nog even een totaalfoto. Je ziet zelf wel wat de printpasta is en wat de discharge-combipasta.

En in een hoekje, ook een eigen monogram op sommige lapjes.

4 opmerkingen:

Suus zei

Mooi hoor.

christina zei

met je eigen logo kun je je eigen doeken signeren. dat is pas leuk!

Ik vind het prachtig wat je doet.

Anoniem zei

wat geweldig allemaal, ik heb alleen mijn monogram nog maar klaar
mini van de linogroep

Nienke zei

@mini - maar dan kun je nu overal je stempel op zetten, dat is ook wat waard ;-)! Succes met alles, veel huiswerk he? Maar zo leer je het het beste.