maandag 23 augustus 2010

Links naar linoleum

Ikzelf zit vast in een te groot linoleum project wat ik mezelf opgelegd heb, maar in de online course verschijnen er al hele mooie resultaten. Zo ook deze twee-kleurendruk van Joanne, van haar poes Tijger, prachtig!

Ook kregen we twee links doorgestuurd die ik zo inspirerend vind, dat ik ze jullie niet wil onthouden.
Dit is een link naar een printkunstenaar, ze snijdt weliswaar in hout maar dat kan ook in linoleum:

Klik hier voor de website van M.Lee

En hier een zeer duidelijk Youtubevideo over het drukken met drie verschillende linoleumplaten over elkaar voor bijzondere effecten. Zij drukt op papier, maar dat maakt het niet minder interessant.

5 opmerkingen:

Aart zei

Mooie links Nienke, misschien moet je voor je eigen print even iets makkelijkers verzinnen. Succes!
http://quiltaart.blogspot.com

Nienke zei

Niks ervan Aart ;-), je lino-prieel wordt veel te mooi. Ik bijt nog even door, denk dat het heel erg goed toepasbaar is, als je de video zo bekijkt!!

Aart zei

Ja dat denk ik ook. Maar ik wilde je stress besparen, ik ben ook zo iemand die gelijk iets moeilijks gaat beginnen. Voor mijn quilt Zigzag....moet je in een volgende Patchwork Professional zijn, heb gisteren foto's opgestuurd. Nog meer succes met je lino.
http://quiltaart.blogspot.com

Anoniem zei

Wil je wel geloven dat mijn sokken spontaan afzakte toen ik naar de werken vanM.Lee keek?(en mijn mond ook volgens mijn lief)Ik heb gisteravond een hele boel bekeken en ben nog lang niet klaar.
Bedankt voor de link.Zoiets ga ik zeker ook eens doen,geweldig!
Marrie-Jette.

marjolijn zei

Wat een leuke lino site, die had ik bij de vorige lino cursus niet gekregen. Eentje om te bewaren!
En met dat rood verven heb ik ook weer heel wat geleerd. Fijn dat je al je experimenten met ons deelt.
gr. Marjolijn