zondag 4 juli 2010

Nog een t-shirt

Met een stapeltje goedkope t-shirts in de kast, durf je nog eens een gokje te wagen. Dus toen ik een verfbad overhield van mijn grote gifgroene lap heb ik er maar direct één ingelegd in de hoop alvast een mooi basiskleurtje te krijgen. Dat viel nog niet mee want het werd een beetje vaalgroen. Maar niet getreurd, aan de slag met een restant oranje geverfd touwtje uit de shibori om de fles. Hiermee bond ik de onderste helft van het t-shirt bij elkaar. Het touwtje begon al direct met afgeven en de handschoenen weer aan het schone bovengedeelte, dus ik had al direct de pest in ;-) gele vlekken op een groene achtergrond ziet er toch niet fris uit. Maar goed, de onderste helft in een bakje met turquoise verfbad gelegd, en 4 uur in de zon gezet. Daarna alles in een grote emmer gedaan met nog wat water en soda-ash/zoutoplossing erbij zodat de bovenkant ook nog wat turquoise mee zou krijgen. Na een nacht overstaan, vanmiddag uitgespoeld en gestreken. Het oranje visgraatje is afkomstig van het oranje afbindtouwtje. Ik ben er gematigd tevreden over. Vind het meer jaren 70 flower power huisvlijt dan een showstopper op een verjaardagsfeestje maar ah la, op dit blog deel ik alle ervaringen, ook de mindere. Tip van de dag is wel, gebruik verfresten voor restlappen of goedkope katoen voor de achterkant van je quilts, niet voor projecten waar je een goed resultaat wilt hebben ;-)!

2 opmerkingen:

christina zei

nou ik vind em echt niet onaardig hoor.

Jessica zei

Mooie kleuren vind ik het shirt hebben. Helemaal zomers.