donderdag 15 juli 2010

Linocutting met Dijanne Cevaal

Deze week start de online linocutting course van 6 weken van Dijanne Cevaal. Ik heb me daarvoor opgegeven, en kijk uit naar deze nieuwe vorm van leskrijgen. Ik denk dat we in de toekomst ook zo gaan samenwerken (online in groepen kennisdelend) dus ook daarom vind ik het heel leuk om een keer mee te doen. En terwijl ik vanavond een beetje aan het surfen was trof ik bij toeval een blog van een mede-online cursiste, Shirley Goodwin, die al iets aan het uitproberen is geweest, klik hier om haar eerste resultaten te zien. Ik vind het wel heel bijzonder om met 10 mensen aan de slag te gaan die over de hele wereld verspreid zitten. Ik zal mijn ´huiswerk´ natuurlijk hier met jullie delen! De eerste les kreeg ik gisteren in de emailbox, en bevat 21 pagina´s achtergrond over stempels, echt de moeite waard!

This week the online linocutting course of 6 weeks form Dijanne Cevaal starts. I signed in for this course, and I am looking forward to this new way of learning. I think that this way of co-creation will be the future in the working environment as well, so I am double thrilled by joining the group. And while surfing this night through a dyer´s webring, I found the blog of another online-student: Shirley Goodwin, who already tried something, click here for her first results. I find it very exciting to share my learningprocess with 10 different nationalities...
And ofcourse I will share the results of my homework on my blog as well! The first lesson arrived yesterday in my emailbox and already contains 21 pages of lino-cutting background and information, this is a severe course!

5 opmerkingen:

chrisitna zei

Vandaag wordt dus een hilarische dag. Eerst het misverstand met de honden en nu met jouw blog. Zonet open in bloglovin en zie die prachtige foto zoals jij hierboven hebt afgebeeld. Het allereerste wat ik denk wanneer ik die foto zie en het verhaal lees is: deze link moet ik aan nienke doorsturen. Pas dan zie ik dat het jouw eigen blog is. En dan is de dag nog maar net begonnen.....

Maarre: fantastische cursus lijkt me dat. Super dat je het met ons wilt delen. Ik verheug me nu al weer op je volgende bericht.

Nienke zei

De foto is van Dijanne Cevaal he!!! Om alle misverstanden uit de weg te ruimen: dit wil ik leren, dit kan ik nog niet ;-). Ik heb er ook veel zin in! Tijdelijk tref je nu ook een engelse variant aan, zodat de mede-cursisten ook weten wat ik schrijf ;-).

Anoniem zei

Ook ik vind dat geweldig Nienke.Dijanne is een fantasies mens.Ik heb een paar lessen vanhaar gehad bij Dreameline,heel lang geleden.Ze maakt zulke prachtige werken.Best kans dat ik met je meedoe als jij verteld wat jullie doen.
Marrie-Jette.

Suus zei

Lijkt me super, ik ben erg benieuwd hoe zo`n online cursus in zijn werk gaat, en of het wel lukt dan. Spannend hoor. Veel succes.

Nienke zei

@Suus, het is erg leuk hoor, je krijgt 6 weken lang een PDF met achtergrond en instructies (21 pagina´s voor de eerste les!!) en huiswerk (3 opdrachten voor de eerste les...). Foto´s van dat huiswerk kun je in een Yahoo-groep posten, en dan kunnen de mede-cursisten commentaar geven en Dijanne zelf natuurlijk ook als expert. Als je nog mee wilt doen kan dat vast wel, want ze heeft de eerste les pas gisteren verzonden. Haar emailadres is: dcevaal@gmail.com en de kosten zijn 40 euro voor 6 weken die je via Paypal kan betalen. Hier nog wat meer achtergrondinfo: http://origidij.blogspot.com/2010/07/on-line-linocutting-course-and-little.html