zondag 18 juli 2010

Linocutting in la douce france

Jaja, nieuwe technieken in een nieuwe wereld. Zelfs op de camping kan ik gewoon doorbloggen, hier zit ik lekker voor ons huisje in Frankrijk linoleum te snijden.

Erg leuk om te doen, ik herinner mij lagere school gezwoeg op te harde platen met te stompe mesjes. Maar nu heb ik een zachte, dikke plaat waar je doorheen glijdt en iedere vorm is binnen handbereik. De eerte oefening waren 9 achtergrondmotiefjes, zie eerste foto. Die kun je weer van elkaar af snijden natuurlijk, maar zo werkt het makkelijker en lossnijden kan altijd nog. Ik vond het erg leuk om te doen.

Daarna een paar blaadjes, positief en negatief.

Daarna de lijnen nog wat verbeterd. En een all-over motiefje van spiraaltjes gemaakt.



Ik kan niet wachten om er mee te gaan bedrukken op stof maar ja, dat heb ik niet meegenomen, dat werd me te gek. Hoewel ik met dit zonnige weer en de prachtige bladeren in de omgeving wel mooie zonneprints had kunnen maken... Vijgenblad onder ander... Volgend jaar maar eens aan denken!

Online een cursus volgen is echt leuk, elke dag is er wel een berichtje van iemand die iets af heeft, of juist niet, er worden leveranciers uitgewisseld en handigheidjes. Zelfs op vakantie kan ik het niet nalaten elke dag even te kijken! Alleen heb ik even geen puf in een engelse vertaling, doe ik later nog wel eens. Sorry Lino-friends, no english today.

7 opmerkingen:

Aart zei

Heerlijk zo, als godin in Frankrijk. Veel plezier daar, morgen heb ik een link naar jouw blog en een site waar prachtige dingen te koop zijn. Wat, vertel ik nu niet, wacht maar tot morgen.
http://quiltaart.blogspot.com

Anneke van Diggelen zei

Lekker hoor, opvakantie en dan toch je hobby kunnen uitvoeren.
Het ziet er overigens goed uit zeg vooral je bladeren.
Ben ook heel benieuwd hoe je het op de gaat drukken.
Fijn e vakantie verder met mooi weer.

Groetjes Anneke

Nienke zei

@Aart ik ben dol op verrassingen!
@iedereen, hier nog een mooi verhaal van Dijanne Cevaal, de online lino-onderwijzeres die op het Bernina blog een tutorial geeft hoe je van een geverfde lap stof een bos maakt, een aanrader!
klik hier

Ellen zei

Wat een leuke linoleum produktie ik heb ook een stuk liggen ,maar erg hard en stug. Kun je vertellen waar deze zachte kwaliteit vandaan komt

Anoniem zei

Dus ik kan je ook gewoon mailen?Leuk he dat lino snijden?Het ziet er prachtig uit!
Misschien is het mogelijk om wat van die mooie blaadjes te drogen dan kan je ze thuis ook gebruiken.
Veel plezier nog,marrie-Jette.

christina zei

meidmeid, weet je wel wat vakantie betekent? Moet ik het voor je opzoeken op wikipedia?

Maar je geniet in ieder geval wel, en daar is het toch om te doen?
Bovendien laat je ons nog lekker meegenieten.

En als kadootje nog een leuke link.

dikke smok

Nienke zei

@ellen, link zal ik eenmaal weer thuis voor je opzoeken!
@marrie-jette, ja we kunnen mailen maar ik heb je emailadres niet meegenomen, dus jij moet eerst mailen :-)
@christina, dit is voor mij 100% vakantie ;-)