dinsdag 20 juli 2010

Libellules in lino en tencel breiwerk

We genieten volop in de Auvergne, in het dorp is zelfs een hele grote handwerkwinkel, waar vind je die nog... Als het morgen gaat regenen trakteer ik mezelf op een bezoekje aan die winkel. Maar nu schijnt de zon nog volop. Ik heb een patchwork-tijdschrift gekocht, en daar vermaak ik me mee terwijl de zelfgeverfde tencel langzaam verandert in een zomerhemdje.
Op de voorkant van het tijdschrift zie je een eenvoudige boerenzakdoek quilt, het lijkt me leuk om zoiets nog eens te maken. De patronen zijn soms zo mooi!
Verder stonden in het blad afbeeldingen van libelles en clematis, ik heb maar eens geprobeerd om deze op linoleum over te brengen, kan eigenlijk niet wachten om er mee te gaan bedrukken maar zal toch moeten :-)



En voordat jullie denken dat ik niet van de plaats af kom ;-) hier nog een mooi plaatje van een uitzichtspunt waar we naar toe gewandeld zijn:

4 opmerkingen:

Marijke zei

Ik kan me helemaal voorstellen dat dit jouw ideale vakantie is. Zou het voor mij ook zijn.
Wat wordt het breiwerk moo0i!
En de stempels zijn super!
Veel plezier nog deze week!

Suus zei

Oh wat heerlijk, leuk dat je ons laat mee genieten van jullie vakantie. Mooie stempels. Ik vind het wel knap dat je kan breien met dit warme weer.

christina zei

haha, breien met dit warme weer. er is ook maar 1 iemand die ik dat zie doen......

Nienke zei

De tencel voelt als zijde, dus heerlijk koel om mee te breien. En ik kan niet zonder, 'A stitch a day, keeps the doctor away' ;-)