maandag 5 juli 2010

Kleurencirkel Paarsblauw of Korenblauw??

En de cirkel draaide verder, nu bij paarsblauw aangekomen. Hiervoor heb ik 20% Toermalijn en 80% Turquoise genomen. Ik vind het resultaat erg mooi maar twijfel nog of ik nu nummer 8 (links) of nummer 9 (rechts) te pakken heb.... Nee, eigenlijk weet ik het al, ik ben 1 te ver uitgekomen. De vorige, nummer 7, was 80% toermalijn en 20% turquoise. Deze is net omgekeerd 80% turquoise en 20% toermalijn. Ik denk dat de tussenkleur (links op de foto) 50-50% is, dat ga ik maar eens uitproberen.

Voor het eerste lapje ben ik overgestapt op 0,25 ml. verf ipv. 0,5 ml, dat is nu mooi licht. Maar de 2e ligt nog te dicht aan tegen de 3e, officieel is het 1 ml. versus 2,5 ml maar ik moet het gat tussen deze twee groter maken, dus misschien bij de volgende 0,75 ml proberen.

Om het leven makkelijk te maken, maak ik 40 ml. verf tegelijk aan, 32 ml. turquoise en 8 ml. toermalijn in dit geval. In totaal heb je 31,25 ml. nodig. Dus je houdt zo´n 8 ml. verf over. Dit keer heb ik daar weer een Shibori barbecue van gemaakt, door een langgerekt lapje strak op te rollen en om een stampertje te draaien, in de aangelengde vloeistof (met soda-ash) te leggen en in een zakje een dag te laten liggen. Erg mooi resultaat ook weer. Nu ligt er nog een lapje in het restant verfbad.

Geen opmerkingen: