zaterdag 3 juli 2010

Ketting van zijde II

Ik had dus nog een pakje van 12 geverfde zijde veters over. En het was warm dus onder de boom nog maar wat verder gefrutseld. Dit keer naaide ik 11 veters stuk voor stuk bij de uiteinden aan elkaar vast om geen knoop te hoeven maken die in het zicht zou komen. De twaalfde veter knipte ik in 10 even grote stukjes.
De dichtgenaaide veters, maakte ik als een haarelastiekje, tot een rondje. Twee van deze rondjes, bond ik aan elkaar vast, door met het kleinere touwtje drie keer eromheen te wikkelen en op de achterkant een knoop te leggen. Deze knoop werkte ik met een haaknaald onder de wikkel.


Zo werkte ik 11 rondjes aan elkaar, en op beide uiteinden zette ik met naaigaren weer een slotje. Dit is het resultaat:



En zo ziet het er om de hals uit:

3 opmerkingen:

christina zei

inventief tot en met

anita zei

heel erg leuk, vooral die donkerste blauwpaarse vind ik mooi, met welke verf heb je deze gekleurd

Nienke zei

Met de STV procion plus azijn, hier zie je hoe: http://verfvirus.blogspot.com/2010/07/zijde-verven.html en het is 80% toermalijn en 20% turquoise plus steeds meer onyx toegevoegd.