dinsdag 6 juli 2010

Indigo

Vandaag was ik bij Lia van STV om meer te weten te komen over zeefdrukken maar eerst passeerden deze lappen nog even de revue, echte indigo-geverfde lappen met shibori-techniek. Ik vind ze echt prachtig. Deze maak je in een workshop van een dag bij Jobina de Boer. De workshop wordt omschreven als: U verft gedurende één dag van 10.00 tot ongeveer 17.00 uur met indigo. Een moeilijk maar fascinerend proces. U leert alle geheimen van het maken van en het verven met indigo in combinatie met shibori.

Ik ben nog op zoek naar een echte indigo plant maar de workshop zal ik maar vast gaan volgen, als ik dit zo zie. 1 september is de eerstvolgende keer!
Kijk bij www.jobinadeboer.nl onder Quiltvakanties, 1-2 dagen.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Nienke ik heb nog wat echte indigo voor je.Het is al 30 jaar oud maar ik heb het vorig jaar nog gebruikt en het werkt nog prima.

Nienke zei

En wie is deze lieve anoniem, want ik vind het natuurlijk helemaal fantastisch om te gaan werken met een indigo van 30 jaar oud! Shibori girl (http://shiborigirl.wordpress.com/) vertelde trots dat ze er al één van vijf en één van anderhalf jaar oud had, maar dertig jaar, dat is natuurlijk helemaal te gek.

Anoniem zei

sorry ik vergat mijn naam maar ik ga je nu even een p.m.sturen