dinsdag 13 juli 2010

Handige koopjes intermezzo

Nu ik me meer ga verdiepen in het garenverven, was ik erg blij met de vondsten waar ik vanmiddag in de Beekbergse wolhal tegenaan liep:

Links zie je een boek met een gehaakt jurkje op de voorkant, ideaal voor de Tencel. Daaronder een lineaaltje met naaldmeter en snijmesje (slim!), daaronder haaknaalden met softgrip (ik had jaren geleden haaknaalden gekocht met een houdertje, nooit meer ergens gezien, nu de hele serie gekocht in deze nieuwe soft-grip variant, werkt zoveel prettiger!!)





In het midden sokkenwol van Meilenweit die natuurlijk veel te mooi is voor sokken, wordt ook iets kantachtigs in trui of shawlvorm. Rechtsboven een Basisboek met patronen voor basismodellen in telkens drie verschillende naalddiktes/stekenverhoudingen en maten. Echt supermakkelijk als je garens gaat verven want waar haal je patronen vandaan, en maar € 5,30. Bovendien zijn de modellen hierin ook nog een beetje hip (ik heb ook zo´n basisboek van Neveda, maar die zijn echt saaaaai recht toe recht aan).
En dan tot slot rechtsonderaan, een ingenieuze stekenverhouding teller. Brei een proeflapje, zet de teller op het aantal steken per 10 cm, en hij vertelt je hoeveel steken je op moet zetten om aan dezelfde breedte te komen als je patroon. En hij gaat van 8 steken per 10 cm (huh??? breien met schoenveters? ) tot 49 steken per 10 cm (da´s zo dun als naaigaren denk ik). Ik ben klaar voor lange winteravonden!

1 opmerking:

christina zei

Dan kun je wel klaar zijn voor die winteravonden maar geniet eerst nog maar van deze prachtige zomer. Je hebt vernuftige dingen gescoord. Daar kun je nog veel plezier aan beleven.