vrijdag 9 juli 2010

Breien met tencel

Ook breien met mijn pasgeverfde tencel is fantastisch. Het garen ligt als zijde in je hand, en met dit warme weertje is dat wel heel erg fijn. En ook de uitkomst ziet eruit als zijde. Ik ga maar eens op zoek naar een mooi kantpatroon want dit wil ik in het groot uitproberen!! Voor wie het handig vind, ik heb deze stekenlap gebreid op naalden 3, en dan heb je in tricotsteek ca. 20 steken en 28 naalden op 10 cm. . Het kan op dunnere naalden maar zo werd het breisel lekker soepel. De kleuren hieronder komen het dichtst bij de echte kleur, mooi subtiel.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Nienke.Het ziet er mooi uit maar wat ik me afvraag is dat tensel niet erg kronkelig als je het gaat verwerken?Ik heb ook een cone en wil het graag eens verwerken maar zie er eigenlijk best tegen op.Kun je vertellen hoe je het verwerkt heb zonder dat het alle kanten op gaat?

Anoniem zei

oeps vergeet ik weer mijn naam.
Groet marrie-Jette.

Nienke zei

Hey Marrie-Jette, niet tegen opzien hoor, dit garen wordt niet kronkelig als het nat wordt (in tegenstelling tot chenille, maar daarover later meer). Dit garen voelt echt straks als borduurzijde aan als je er mee gaat verven, breien of haken, zit geen elastiek in. Als je strengen ervan maakt om te verven, zou ik wel drie of vier afbindtouwtjes er om heen doen. Zal straks wel even posten hoe, want om mijn streng zat een los geknoopt vastbindertje vanaf de leverancier en dat was niet echt lekker want die schuift op en dan krijg je alsnog knopen. Veel succes!