woensdag 28 juli 2010

Bargello´s op het web


Voordat ik verder ga met de kleurmogelijkheden, even wat foto´s van bargello´s die ik erg mooi vind als referentiekader. De bovenste is van Ineke, dezelfde Ineke die regelmatig reageert op dit blog. Ze mailde me met deze foto en bood me spontaan een boek te lezen aan over Bargello´s, wat een bijzondere wereld leven we toch in!

Deze is van een onbekende maakster:


Deze stuurde Christina mij, nog zo´n prachtmens die altijd meedenkt. De Bargello is afkomstig van Heleen uit Hasselt die een quiltwinkel met een bed-en breakfast runt, nou lijkt me een ideeal weekendje weg, ook omdat er een prachtig modemuseum in Hasselt is en er iedere zondag een grote antiek en rommelmarkt in nabijgelegen Tongeren is, kan ik al boeken? Ok we dwalen af, deze prachtige bargello is dus van Heleen:



Nog twee van een onbekende maakster:





OK, en deze had ik gewoon niet verwacht te vinden, ook een idee maarreh, ik ben nog niet toe aan driedimensionaal:

5 opmerkingen:

christina zei

Ik vind die onderste groene helemaal het eind.

En trouwens, ik ben niet helemaal duidelijk geweest is wel duidelijk, want Heleen heeft geen quiltwinkel in Hassels maar een winkel voor kado's en scraps. Haar B&B is echt de moeite waard met heerlijke bedden. Heb er al eens een nachtje geslapen.

Heleen zei

Hoi Nienke, bedankt voor je link naar mijn blog. Ik heb wel een winkel met leuke hebbedingen maar geen quiltwinkel en om misverstanden te voorkomen ik zit in Hasselt vlak boven Zwolle en die info over museum en antiekmarkt is Hasselt BELGIE!! Maar de bargello is wel van mijn hand en hier in de buurt zijn genoeg quiltwinkeltjes dus je zal je hier best vermaken. Prachtige bargello's staan hier boven! Succes ermee. Groetjes Heleen

Nienke zei

@heleen, wat dom van mij om niet aan het Nederlandse Hasselt te denken. Nou ja, in elk geval dichter bij ;-) Mooie bargello heb je gemaakt!

Anoniem zei

Ik denk al...B&B èn quilten, zo moet de hemel er uit zien. Ha,ha.
Groet,Ineke

Nienke zei

@Ineke: blogster Yvon is een lijst aan het aanleggen van quilters met een B&B, zie kolom rechts! http://the5oaks.web-log.nl/ennovy/
En verder zag ik vandaag een blog onder de naam: Dyed and Gone to Heaven... ;-) Geweldige naam niet? http://fibreinspirations.blogspot.com/